AU - SoVo

26.2.2023

AU - SoVo 5-6 (2-3)

Varsinais-Suomen futsalvaltikka pysyy vahvasti Somerolla. Vuosikaudet Turun seudun mainetta liigassa ylläpitänyt SoVo ei antanut yllättää itseään. Lauantaina Loimaalla pelatussa derbyssä kotijoukkue AU taisteli sinnikkäästi loppuun asti, mutta lopulta SoVo hoiti rutiinilla pisteet kotiin.

Ottelun alusta asti nähtiin jo pelin luonnetta. SoVo "neppaili" ja piti pallon hallintaa itsellään, mutta tiiviisti puolustanut AU:n oli helppo eliminoida hyvät maalintekotilanteet. Kovalla asenteella peliin tullut nuori kotijoukkue näyttikin flegmaattisille vierailijoille alussa kaapin paikan. Terävien vastaiskujen seurauksena tulostaululla komeilivat 2-0 numerot kotijoukkueelle ajassa 7.42. Hienot maalit hyvän ottelun pelanneiden Aake Alisaaren (2+1) ja Tuomas Happosen (2+2) nimiin. Ilman SoVo vahti Nevzat Mustafan venytyksiä, olisivat numerot voineet olla vieläkin suuremmat. Tästä johtuen SoVo valmennus otti "hiljaisen" aikalisän ja pisti tähtensä katsomaan parkettia. Voima lauma heräsi loppujaksolle ja naputteli kolme maalia jakson päätteeksi. Maalareina maalijyvänsä löytäneet Valmir Seferi ja Antti Korhonen. Kolmas oli jälleen Arber Istrefin näytöstä liigaparketeilla. Toisen jakson alussa näytti jälleen, että viimeinen lataus oli jäänyt pukukoppiin SoVolta. Au näytti taistelutahtoaan ja rankaisi jälleen kahdesti vieraiden virheistä. Azard Ebrahimi viimeisteli näyttävästi tasoituksen ja Happonen puikotti 4-3 johtomaaliin. Jälleen piti SoVo valmennuksen herättää joukkuettaan tiivistämällä peluutusta. Useiden kehikkolaukasten jälkeen alkoi verkot paukkua jälleen. SoVon päivän energisin pelaaja Rinor Karaca tasoitti ja kapteeni Istrefi ujutti vapaapotkusta vieraat uudestaan johtoon. Ennen ottelun ratkaisuja nähtiin erikoinen laputustapahtuma, jonka seurauksena Markhiyevin varoitustili tuli täyteen. Kovia kommentteja AU:n penkiltä rauhoittamaan saapunut futsalkenttien herrasmies Ihalainen palkittiin myös keltaisella muistolla. Hienosti loppuun asti yrittänyt AU tuli vielä kerran tasoihin, yv-pelaamisen kautta Alisaaren illan toisella häkillä. SoVo pesi kuitenkin kasvonsa lopussa, kun kokenut parivaljakko Gezim Voca ja Istrefi nakkasivat tarvittavan voittomaalin. Mitä Voca kuitenkin tuuletti liiankin näyttävästi väärässä ruudussa ja lappu napsahti palkinnoksi. Seurauksena parin viikon hiihtolomat peleistä.

Ottelussa tehtiin myös SoVo Futsalin historiaa, kun ensi kertaa nähtiin veljespari maalivahteina Nevzat sekä Besart Mustafa. Besi oli hälytetty paikkamaan loukkaantunutta Niko Rikkilää.

Arber Istrefi 3+1

Rinor Karaca 1+1

Valmir Seferi 1+0

Antti Korhonen 1+0

Gezim Voca 0+1

Istrefi

Varoitukset:

Voca

Markhiyev

Ihalainen

Vihreät hämähäkki veljekset Besart ja Nevzat Mustafa!