Otteluraportti Mad Max - SoVo

31.3.2024

Mad Max - SoVo 7-11 (1-5)

SoVo näytti Apialla Valkeakoskella ensimmäisen 10 minuutin aikana, mitä tapahtuu kun tämä joukkue pistää isoa kovaa. Tulostaululla 0-5 numerot kymmenen minuutin jälkeen ja asiantuntijoiden jymypaukku oli pistetty uuniin. Kovalla itseluottamuksella peliin lähtenyt "yllätysjoukkue" SoVo, nappasi neljännen välieräpaikansa viimeisen yhdeksän kauden aikana. Koronan keskeyttämän yhden kauden takia voidaan sanoa, joka toisen vuoden "yllätysjoukkue" jälleen väilerissä.

SoVon valmentajavelho Valdrin Seferi oli luonut täydellisen taktiikan joukkueelle ja SoVo rankaisi armotta Maxien heikkouksiin. Kovana ennakkosuosikkina sarjaan lähtenyt kotijoukkue kaatui lopulta aika aseettomana SoVon myllytyksen edessä. Futsal-liigan yksi suurista tähdistä SoVon Antti Korhonen aloitti vieraiden tykityksen jo avausminuutilla. Huikeata kautta pelaava Rinor Karaca näytti jälleen vaarallisuutensa ja viimeisteli 0-2 reilun minuutin päästä. SoVon pyörremyrsky ei laantunut edes joukkueen kovimman maalitykin Mergim Bushin ikävään vammaan, mikä piti hänet sivussa loppupelin muutaman vaihdon jälkeen. Korhosen kuuluisa vasuri jyrähti jälleen ja taululle 0-3 ajassa 3.34 sekä Max vahti Jan Holm penkille loppupeliksi. Eikä SoVo taikurit tähän tyytyneet, vaan harhautuksien ylipäällikkö Muslim Markhiyev otti arenaan haltuun ja taiteli kaksi seuravaa osumaa. Tulostaululla 0-5 ajassa 10.28 ja Apialla oli hiiren hiljaista. Jotain lohtua tuli sentään kotijoukkueellekin, kun Somerolla aikoinaan maalintekoa päässyt hiomaan Manu Kuisma kavensi 1-5. Hänen pikkuveljensä Luukas oli muuten nostamassa SoVo 2 kolmoseen ja on jatkamassa veljensä polkuja oivassa oppikoulussa Liiga SoVo Futsalissa.

Toisella jaksolla Maxit pistivät kaikki kortit pöydälle ja lähtivät hakemaan kovalla sykkeellä kavennusmaaleja. Taitava Kuisma herättikin hiljaisen kotiyleisön aikaisella 2-5 kavennusmaalilla. SoVon kovasta itseluottamuksesta voidaan vaan ihailla, kun parin minuutin päästä ensin Karaca iski 2-6 taululle. Tuuletukset eivät olleet ehtineet edes loppua Sovo penkillä, kun Adonis Sfishtan järkyttävä vasemmanjalan pommi vei SoVon jo 2-7 johtoon. Maalien välissä ehti kulua 25 sekunttia ja peli oli käytännössä taputeltu. Taikuri Markhiyev naputteli vielä 2-8 taululle, ennenkuin alkoi loppuhetkien maali-iloittelut. Pelikellon 33.28 - 39.47 välisenä aikana nähtiin vielä kunnon entisaikojen futsalia. Kahdeksan maalin reilu kuusi minuuttinen ja Maxitkin pääsivät palkitsemaan kannattajiaan. SoVon pelaajista kauden maalitilinsä aukaisi alakerran panssarivaunu Guri Qerimi ja uran ensimmäisen liigamaalin tehnyt Kosovon raketti Lirim Myrtaj. Loppunumerot 7-11 ei jättänyt mitään mitään epäselväksi, kumpi joukkue oli parempi.

SoVo oli puolivälieräsarjassa kaikissa osa-aluiessa parempi kuin Mad Max, mikä ratkaisi lopulta aika selvästikin tämän sarjan. Maalivahtipelin Nevzat Mustafa vei 10 -0 SoVolle, maalinteko meni kahdessa pelissä 74 minuutille SoVolle 13-2. Toisen pelin jo ratkettua viimeisillä minuuteilla, saivat Maxit Manu Kuisman kahden maalin rinalle muitakin onnistujia. SoVo puolusti kärsivällisesti sekä erinomaisesti koko joukkueena, kun Maxit sortuivat hätäilyyn ja antoivat Sovon parhaalle aseelle vastahyökkäyksille liikaa tilaa. Maxien timantinkova yv-pelaaminenkin oli lopulta aika aseeton loppuhetkiä lukuunottamatta. SoVo oli lukenut läksynsä hyvin ja piti isot minuutit ylivoimalla pelannutta Maxia täysin kurissa. Isoissa peleissä suuret pelaajat astuvat esiin ja kannattavat joukkueen muita pelaajia kovin suorituksiin. Tästä SoVon Antti Korhonen, Valmir Seferi, Rinor Karaca, Muslim Markhiyev ja Mergim Bushi olivat valovuoden edellä vastustajien "tähtikaartia". Pelkästään plus/miinus tilasto oli karmaisevaa luettavaa Maxien tiettyjen pelaajien kohdalla. Hyvänä taktikkona tunnettu Tomi Tuominenkin jäi pahasti SoVon Valdrin Seferin jalkoihin penkin päässä. Valtsu luotsasi Arber Istrefin avustamana joukkonsa hyvin valmistuneena peleihin ja manageri Ihalaisen tehtäväksi jäi ainoastaan vaihtopenkin ulkopuolisten hälyjen hoitaminen. Henkinen kanttikin oli SoVolla huomattavasti kovempi, kuin koiralaumalla vaikka sieltäkin löytyi huimaa kokemusta voittamisesta. Sarja 2-0 SoVolle, maaliluvuin 16-7 ja 100-0 taktisella puolella.

Valtsu on tehnyt Arben kanssa hieno työtä joukkueen kanssa tällä kaudella. Menty eteenpäin joka osa-alueella step by step, sekä luotettu omaan juttuun vaikka välillä tullut turpiin kunnollakin. Kyllä näillä vuosilla näkee, koska sulla on edessä joukkue mikä voi räyjäyttää monarin katon ja pistää asiantuntijat syömään vihkonsa. Valmennus on alusta lähtien tähdännyt paukut kevään ratkaisupeleihin ja välillä vähän taktikoitukin että saadaan se meidän oma "altavastaaja" SoVo kentälle. Tämä on vasta eka steppi, nyt päästään rauhassa laittaan kolhut kuntoon ja hakemaan seuraavaa tasoa pelaamiseen harjoitusjakson aikana. Meillä ei maajoukkueen kiireet paina, kun kavereiden taidot riittävät ainostaan SoVon managerin papereihin. Mistä olen hyvin kiitollinen. Manageri Ihalainen.

Rinor Karaca 3+2

Antti Korhonen 2+0

Nevzat Mustafa 0+2

Vilho Ståhlström 0+2

Lirim Myrtaj 1+0

Guri Qerimi 1+0

Adonis Sfishta 1+0

Valmir Seferi 0+1

Mergim Bushi 0+1

Muslim Markhiyev

Varoitus:

Adonis Sfishta

Muslim Markhiyev SoVon paras tänään ja hänet muistetaan Apialla pitkään!
SoVo on joukkue isolla J ja Vamos raikuu!!