Otteluraportti SoVo - Akaa Futsal

9.11.2023

SoVo - Akaa 1-5 (0-2)

Somerolla tarjoiltiin arki-illan kunniaksi runsaslukuiselle katsomolle erittäin hyvätasoinen futsal-liigan kamppailu. Jännittävän ottelun ratkaisut nähtiin aivan loppuhetkillä ja lopulta Akaa nappasi kolme pistettä kotimatkalle. Ottelun suurin tähti oli ehdottomasti vieraiden maalissa urakoinut Kasper Kangas. Hänen lukuisat huipputorjunnat pitivät Akaan pelissä mukana ja lopulta pelin ratkaisumaali tuli Kangaksen huikean yksilösuorituksen ansiosta. Vieraiden toinen ratkaisja oli brassitaituri Pedro, joka kirjautti hattutempun, josta yksi 6m rp ja kaksi SoVon tyhjään maaliin.

SoVo pelasi alkuhetkiä lukuunottamatta erittäin hyvän ja tasapainoisen ottelun. Ottelun alun sähläilyt saattoivat maksaa lopulta voiton vieraille. Ensin virhetili täyttyi hurjaa vauhtia, kun reilussa kolmessa minuutissa oli jo neljä virhettä taulussa. Kaksi "miljoonan taalan" hukattua maalipaikkaa ja nukahtaminen Jyrkiäisen 0-1 maalissa. Viides virhe ajassa 7.48 ja turha rangaistuspotku seurauksena. SoVo nousi kuitenkin syvästä kuopasta ylös ja pelasi virheettömästi jakson loppuun asti. Toisella jaksolla Nevzat Mustafan johdolla SoVo puolusti tiiviisti ja pääsi useasti iskemään vastaan vaarallisesti. Vihdoin saatiin pallokin maaliin, kun Muslim Markhiyevin upean esityön ansiosta Rinor Karaca pääsi iskemään tyhjiin. Tasoituskaan ei ollut kaukana, mutta lopulta Kangas iski 1-3 ratkaisumaalin ajassa 35.57 . SoVon lopun yv-pelaaminen tuotti muutaman läheltä piti tilanteen ja vieraiden Pedro pääsi kaunistelemaan maalitilastoja parilla tyhjään SoVo maaliin.

Hyvä taistelu koko joukkueelta ja ilman alkuhetkien tunarointeja oltaisiin pistetty matsi tosi tiukille. Vilho Ståhsltröm oli jälleen jäätävän hyvä ja Nevi jatkoi maalilla kovia suorituksia. Täysi tunnustus koko porukalle, varsinkin miten noustiin vielä peliin mukaan vaikean alun jälkeen. Sitä ei aina ole SoVossa nähty. Kassu taas kerran "upotti" meidät ja Akaa saa kiittää häntä voitostaan. Lauantaina jatkekaan Maxejä vastaan ja samalla peliesityksellä voidaan odottaa voittoa! Yleensä en puutu näihin majuvalintoihin, mutta tänään nähtiin kummallakin puolella kenttää pelaajia mitä luulisi näkevän majuleireilläkin. Muutaman vuoden lajia seurannut manageri Ihalainen.

Rinor Karaca 1+0

Markhiyev