Otteluraportti SoVo - Fc Kemi

19.11.2023

SoVo - Fc Kemi 4-8 (3-3)

Merilapin ylpeys Fc Kemi oli tänään lopulta terävämpi ratkaisivilla hetkillä ja vei ansaitusti täydet pisteet Somerolta. SoVolla oli omat hetkensä pistää ottelu tiukille, mutta toisen jakson muutama iso virhe ratkaisi lopulta pelin Kemille.

Avausjaksolla Kemi hallitsi pallollista peliä, mutta SoVo pysyi hyvin pelissä mukana terävien vastaiskujen ansiosta. Maalejakin nähtiin peräti kuusi jakson aikana ja yleisöystävällisesti komeiden kuvioiden päätteeksi. SoVo karkasi heti johtoon Mergim Bushin sivalluksella, mutta vieraat tulivat tasoihin parin minuutin päästä Anass Nasserin maalilla. Kemi livahti johtoon jakson puolessa välissä hienolla tilanteenluonnilla Vesa Liljan viimeistelemänä. SoVon illan ehdottomasti paras pelaaja Antti Korhonen väläytti henkilökohtaista taitoaan ja naputti reilussa 20 sekunnissa parilla maalilla Voiman jälleen johtoon. Vieraat tulivat vielä kerran, kun Nasser näytti puolestaan marokkolaista osaamistaan 3-3 tasoitusmaalissa.

Toisella jaksolla SoVo pääsi selvästi enemmän pallon päälle ja pelasi pelillisesti paremman 20 minuuttisen. Maaleja latoi kuitenkin vierasjoukkue Kemi ja parin minuutin jälkeen johtivat jo 3-5 numeroin. SoVon nostettua riskitasoa ylemmäksi, se sai useita hyviä tilanteita kaventaa vieraiden johtoa. Kemi maalivahti Eetu Alalahti piti kuitenkin hyvillä otteilla maalinsa puhtaana aina yv-pelaamiselle asti. Ottelun lopulliset ratkaisut nähtiin kuitenkin valitettavasti jälleen SoVon virheiden seurauksena. Ensin Kemin paras pelaaja Enderson Suarezin laukaus upposi turhan helposti verkon perille. Pientä kipinää herätti vielä Bushin kavennus 4-6 ylivoimalla, mutta puolustuspään sekoilut minuutin päästä tarjosivat avopaikan Suarezin toiseen osumaan. Viimeinen maali nähtiin tyhjiin brassi Maiconin toimesta. Välissä Niko Rikkilä näytti osaamistaan tuplatorjunnalla päästyään SoVo maalille lopussa.

Pitäisi alkaa saada nämä tiukatkin pelit kärkiporukoita vastaan kääntymään meillekin. Niin Kemiäkin kuin Akaatakin vastaan hyvä peli, mutta lopussa ei riittänyt. Pitää nyt löytää se vahva pelaaminen loppuun asti ja sitä tullaan hakemaan seuraavan kahden viikon pelitauon aikana. Joukkuepelaaminen on hyvällä tasolla, mutta henkilökohtaisia virheitä tulee vielä liikaa. Niihin tullaan jatkossa reagoimaan vahvemmin. Pelaaja-valmentaja Valdrin Seferi.

Mergim Bushi 2+1

Antti Korhonen 2+1

Valmir Seferi 0+1

Antti Korhonen