SoVo P10-11 kauden 2022 yhteenvetoa

2.11.2022

Joukkueemme kausi pääsi virallisesti käyntiin keväällä 4.4. ensimmäisillä yhteisharjoituksilla. Kesäkaudella (1.4.-30.9.2022) harjoittelimme 43 kertaa. Marraskuun -21 alusta alkaen ja aina lokakuun -22 loppuun laskettaessa olemme harjoitelleet 60 kertaa. Edellisenä syksynä olimme viimeisen kerran harjoittelemassa omalla kotikentällä tekonurmella 9.12. Saimme menneenä talvena käydä kerran viikossa Eerikkilässä SoVon junioreiden yhteisharjoituksissa 13.1.-17.2. Eerikkilän huippuolosuhteista saamme nauttia myös tulevana talvena, kun harjoittelu alkaa 8.12.2022. Meidän joukkueen ahkerimmat harjoittelijat olivat Samuel Murtolahti (52) ja Unto Hälli (50).

Ensimmäinen sarjaturnauksemme oli 7.5. ja kotiturnauksen saimme järjestää 19.5. Sarjamme turnauksissa oli yhteensä 29 ottelua. Voittoon niistä päättyi 14, tasapeliin 6 ja häviöitä kertyi 9 ottelua. Suurimmat voitot (5-0) saavutettiin Salon Wilpasta ja Marttilan Murtoa vastaan. Isoimmat tappiot (0-2) olivat Peimaria ja Maskua vastaan.

Joukkueemme otteluissa kävi kaikkiaan 18 pelaajaa kentällä. Pelaajistamme 7 on -10 syntyneitä ja 7 pelaajaa -11 syntyneitä. Turnauksissa saimme myös apuja neljältä -12 syntyneeltä pelaajalta.

Toimintaamme on VOIMAkkaasti ohjannut iloinen joukkuehenki, kunnioitus pelaajia ja jalkapallokulttuuria kohtaan sekä yhä parantunut työmoraali niin harjoituksissa kuin otteluissakin. Tärkeimpänä seuramme ja joukkueemme ajatuksena on liikuttaa nuoria ja kasvattaa heistä tulevaisuudessa liikkuvia aikuisia. Mahdollisesti heistä voi tulla myös seuraavia valmentajia, joukkueenjohtajia, rahastonhoitajia, huoltajia tai kahviovastaavia.

Harjoituksia jatkamme tiistaisin ja torstaisin, kunnes lumi ja kovat pakkaset sen estävät.

Meidän joukkueessa halutaan tukea monipuolista harrastamista, joten muiden lajien mukana oloa katsotaan hyvällä. Nuoren pelaajan on hyvä harrastaa muitakin liikunnallisia aktiviteetteja.

Someron Voimalla on hyvää yhteistyötä lähellä olevien jalkapallo- ja futsalseurojen kanssa. Meidän joukkueemme osalta olemme tehneet hieman yhteistyötä Salon Palloilijoiden kanssa. Valmennustiimi on kehittänyt omaa ammattitaitoaan hakemalla oppia naapuriseurasta ja tuomalla samoja oppeja Somerolle. Viime vuoden kokoonpanosta Niilo Talonen on siirtynyt SalPaan ja saanut siellä runsaasti vastuuta kahdessa ikäluokassa.

Vastuuvalmentajina ovat toimineet Teemu Kujanpää ja Miika Murtolahti, sekä joukkueenjohtajana Veera Hälli. Samat taustajoukot jatkavat ensi kaudella.

SoVo P10-11 joukkue.
Koutsit