SoVo P15 joukkueelle kotivoitto

20.6.2021

19.6.2021 Somero Tekonurmi,  SoVo - KSF  4-1  (3-1)

SoVo P06 joukkueen sarjapelit jatkuivat kotikentällä lauantaina 19.6. Kemiön KSF:ää vastaan. Ilma pelipäivänä oli todella lämmin ja pelin alkaessa klo 13 lämpötila oli jo +30 asteen tuntumassa. Peli alkoi kotijoukkueen kannalta mainiosti kun Oliver Helenius tykitti läheltä 1-0 osuman jo toisen minuutin kohdalla. Tämän jälkeen peli jatkui melko tasaisena, mutta Kotijoukkue SoVo kuitenkin haki aktiivisemmin seuraavaa maalia. Kemiöläiset saivat kuitenkin pelin tasoihin 24 minuutin kohdalla kulmapotkusta. Maalivahti Ilmo Nokalle sattui harvinainen virhe ja pallo lipesi hännen käsistään maaliin. Maali merkittiin SoVon omaksi maaliksi. SoVo kuitenkin tasoitti heti seuraavalla minuutilla kun Akseli Hakamäki keskitti laidasta ja maalille hyvin noussut Frans Fonsell sijoitti pallon varmnasti maaliin. Noin viisi minuuttia tästä SoVo sai rangaistuspotkun kun Matias Koskinen kaadettiin sääntöjen vastaisesti. Akseli Hakamäki laukoi rangaistuspotkun maaliin ja tauolle mentiin 3-1numeroissa.

Toisella jaksolla peli jatkui samanlaisena. Kotijoukkue SoVo haki maalia aktiivisemmin ja peli pyöri suurimman osan ajasta Kemiön kenttäpäädyssä. Vierasjoukkue puolusti melko matalalla tiiviisti ja kotijoukkueen oli vaikea luoda hyviä maalipaikkoja. Välillä KSF pääsi pitkillä pystysyötöillä juoksemaan selustaan kun SoVon linja oli ylhäällä. Nämä eivät kuitenkaan johtaneet maaleihin, yhden kerran Kemiön hyökkääjä oli jo läpi vain maalivahti vastassa, mutta laukaus sujahti kuitenkin maalin ohi. Pari minuuttia ennen pelin loppua Akseli Hakamäki kävi vielä tekemässä päivän toisen osumansa ja loppunumerot 4-1 SoVolle.

SoVo:n maalintekijät: Akseli Hakamäki 2, Frans Fonsell ja Oliver Helenius

Kokoonpano ottelussa: Ilmo Nokka (mv), Sebastien Galuszka, Markus Veikkola, Nuutti Vartemaa, Oliver Helenius, Markku Aaltonen, Aimo Kurvinen, Frans Fonsell, Atso Pätäri, Veeti Salo, Leevi Salo, Akseli Hakamäki ja Matias Koskinen.